piątek, 6 listopada 2015

Piękne słońce w Ayia Napa i Limassol

Część pierwsza - Ayia Napa
Mimo uroku Kyrenii moje serce będąc na Cyprze zostawiłam w Ayia Napie. 
Ayia Napa leży 40km od Larnaki i jest największym regionem turystycznym Cypru. To tutaj przyjeżdżają turyści z całego świata, zwłaszcza młodzi, ponieważ Ayia Napa ma mnóstwo rozrywek, dyskoteki i barwne życie nocne.

Nissi Beach
W dniu zaplanowanego wyjazdu do Ayia Napy zapowiadali brzydką pogodę, jednak stwierdziliśmy, że nie warto odpuszczać tego miejsca. Okazało się jednak, że był to jeden z ładniejszych i najbardziej słonecznych dni jakie spędziliśmy na Cyprze. 
Miejscowość, która latem tętni życiem nie robiła takiego wrażenia w styczniu. Większość sklepów, hoteli i innych miejsca pozamykana. Turystów kilku się kręciło, ale to mała garstka tego, co można tu spotkać w sezonie.

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

W centrum Ayia Napy nic się nie działo, więc postanowiliśmy iść od portu brzegiem morza, aby dotrzeć do Nissi Beach, czyli chyba najpopularniejszej plaży na Cyprze. 
Idąc brzegiem z każdą chwilą mówiliśmy WOW! Każda zatoczka z plażą robiła coraz większe wrażenie...

Cypr

Cypr

Cypr


W pewnym momencie zauważyłam, że przestałam robić zdjęcia bo widoki zapierały dech w piersiach i bałam się, że nie jestem w stanie tego pięknego krajobrazu wyłapać.

Doszliśmy w końcu do wymarzonej plaży Nissi. Przed wyjazdem oglądałam zdjęcia tego miejsca jednak nie spodziewałam się, że aż tak mnie zachwyci. To właśnie przy tej plaży stoją najdroższe hotele i to tutaj przyciągają tłumy turystów.

Ayia Napa

Ayia Napa

Ayia Napa

Ayia Napa

Ayia Napa

Ayia Napa

Będąc na Nissi Beach żałowaliśmy, że nie zabraliśmy strojów kąpielowych, gdyż woda była całkiem ciepła i można było poplażować. Jednak niestety też poganiało nas to, że w zimie szybko się robi ciemno i zimno, więc woleliśmy przejść się jeszcze centrum miejscowości. Natrafiliśmy na ciekawie miejsce, tzn Bedrock Cafe z postaciami z Flinstonów :)

Cypr

Cypr

Cypr

I znów trzeba było wracać do Larnaki. Ale do Ayia Napy wrócimy kiedyś na pewno bardziej wakacyjną porą!

Część druga - Limassol
Z Larnaki do Limassol mieliśmy pół godziny drogi autobusem, więc żal było nie wykorzystać tego na wycieczkę, zwłaszcza, że braliśmy też pod uwagę, aby wykupić hotel w Limassol. Autobusem       z Larnaki dojechaliśmy do samego centrum Limassol. I tak jak w Ayia Napa był znów piękny słoneczny dzień :) 

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

Limassol jest drugim co do wielkości miastem Cypru i głównym miastem portowym, centrum winiarsta i handlu. 
My pospacerowaliśmy w okolicach deptaku i portu, później przeszliśmy się centrum. Oczywiście na ulicach prawie pusto, turystów niewielu. 

Cypr

Cypr

Cypr

Cypr

2 komentarze:

  1. Oj pokąpałabym się w tej zatoczce. Na Cyprze też pewnie pewnego dnia postawię stopę :)

    OdpowiedzUsuń